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Total Refusal (Robin Klengel, Leonhard Müllner, Michael Stumpf), 2019
4 Channel-Videoinstallation (loop) + Audio, loudspeaker

"My character was disconnected, not my brain. "*

The video installation "Featherfall" is based on research in online forums in which video players* exchange their dream experiences. It becomes clear how close dream and game worlds can come to each other in the psyche of the users* and what feedback can develop between the two alternative realities. "Featherfall" ties in with the archetypal nightmare of "falling down", which often occurs during puberty. Falling without ever landing" exists in video games in the form of a recurring programming error - a glitch - through which the avatar falls beneath the surface into the empty, non-programmed space. The glitch as a digital nightmare.

DE

Total Refusal (Robin Klengel, Leonhard Müllner, Michael Stumpf)
2019
Vierkanal-Videoinstallation (loop) + Audio, passive Lautsprecher

“My character was disconnected, not my brain.”*
Die Videoinstallation “Featherfall” basiert auf einer Recherche in Online-Foren, in denen sich Videospieler*innen über ihre Traumerfahrungen austauschen. Es wird deutlich, wie nahe sich Traum- und Spielewelten in der Psyche der Nutzer*innen kommen können und welche Rückkopplungen sich zwischen den beiden alternativen Realitäten entspinnen. “Featherfall” knüpft dabei an den archetypischen Albtraum des “Herabfallens” an, der in der Pubertät häufig vorkommt. Das “Fallen ohne jemals aufzutreffen” existiert im Videospiel in Form eines immer wieder vorzufindenden Programmierfehlers, durch den der Avatar unter die Oberfläche hindurch in den leeren, nicht-programmierten Raum fällt. Der Glitch als digitaler Nachtmahr.